Nieuws

Vernieuwingen 2021/2022

Na een zware tijd waarin we al twee keer geen evenement hebben mogen organiseren en onze medeoprichter en voorzitter Tom den Elzen is overleden is de stichting weer gaan kijken naar de toekomst!

Mede oprichter Niels Bolhoeve heeft aangegeven niet alles alleen te kunnen oppakken na het verlies van Tom den Elzen en zo is de laatste tijd een zeskoppig bestuur ontstaan. Binnenkort zal het bestuur zich voorstellen en zal er een groepsfoto online komen. Heeft u interesse om in het bestuur te komen? We zoeken nog een 7e persoon die dan een oneven aantal creëert en het bestuur compleet maakt.
Ook is onze website vernieuwd, heeft u onze nieuwe website al gezien?

Verder heeft de stichting afgelopen jaar ook vrienden van … opgezet. U kunt vriend van onze stichting worden en zo helpt u mee aan een mooie toekomst met kosteloze evenementen voor de kinderen. U kunt vriend worden door op deze link te klikken.

Ook in de Coronatijd is onze stichting bezig geweest en hebben we een aantal nieuwe sponsors kunnen toevoegen aan een lijst die al sponsors waren. Op de foto vind u alle 26 sponsors die zich al voor 2022 aan onze stichting hebben verbonden. Heeft u ook interesse om sponsor te worden?

Mascotte zonder naam?

En als laatste hebben wij vanaf nu onze eigen mascotte? Heeft u hem al gezien? Op de foto ziet u onze blije leeuw… op dit moment loopt er een Facebook actie voor het verzinnen van zijn naam… Heeft u een goed idee voor een naam? Vul deze dan in onder het bericht op de Facebookpagina.
Dit waren tot nu toe de veranderingen voor de stichting. U hoort snel meer van ons.

Helaas maar waar

Helaas maar waar; Kinderkoningsdag is afgelast. We hielden hier al rekening mee, maar het is nu officieel bevestigd.

Wij komen volgend jaar zeker terug en willen onze sponsoren, vrijwilligers, vrienden en volgers hartelijk bedanken voor hun steun maar wij willen vooral iedereen veel sterkte en gezondheid toewensen in deze heel vervelende tijd

Stichting Kinderkoningsdag

Terugblik vanuit de ogen van de organisatie

Na een fantastisch evenement in 2017 zijn de organisatoren meteen aan de slag gegaan om van kinderkoningsdag 2018 een nog succesvoller evenement te maken. In 2017 zijn er 2200 bezoekers op het evenement afgekomen. De organisatie vond dat het goed was gegaan, maar er moest nog wel flink wat meer professionaliteit worden toegevoegd.

Nadat we alle punten op papier hadden gezet, zijn we aan de slag gegaan met het maken van draaiboeken. Denk hierbij aan: veiligheid, op- en afbouw, spellen, gemeente aanvragen en nog veel meer. Dit is beschreven en gecontroleerd, waarna we in augustus 2017 al de aanvraag voor de vergunningen naar de gemeente hebben gestuurd. In september 2017 is de evenementenvergunning geaccepteerd en zijn wij aan de slag gegaan om sponsoren te gaan binden aan het evenement. Immers is dit nog om het evenement voor kinderen gratis te houden. Het eerste wat er gedaan moest worden, is iemand zoeken die de sponsorcommissie wilde aanvullen. Gelukkig is dit vrij snel
gelukt. Daarna zijn we met een professioneel team aan de slag gegaan om te kijken hoe wij sponsors aan de stichting konden binden. Dit bleek nog niet zo heel eenvoudig, omdat we officieel nog geen stichting waren. De volgende stap was een stichting oprichten. Uiteindelijk in februari 2018 is Stichting Kinderkoningsdag Wormerveer ontstaan. De sponsorcommissie heeft daarna prachtig werk geleverd! Vrij snel werd er een hoofdsponsor binnen gehaald ‘Eyewish Wormerveer’. De subsponsors volgde zich snel achter elkaar op: Saencom, De Kroon, Kinderopvang Boefje, Bokumo, Gingers, Bears&Buddies, Happy Döner, Music & More en het Rabobank Fonds. Daarnaast zijn er ook veel
prijzen gesponsord voor de prijzentafel. Deze sponsors kunt u zien op de sponsorpagina. Door bovenstaande sponsors konden wij alle spellen, de veiligheid en alles daarom heen waarmaken en dit is volgens ons fantastisch gelukt! Elke maand is er door het bestuur (6 personen op dit moment) vergaderd en werden er aspecten uitgewerkt.

Als je terugblikt op Koningsdag, denk je soms: Is dit waar het bestuur met z’n allen dik 2000 uur in heeft zitten? Dan vliegt zo’n dag toch wel snel voorbij…. Elke vergadering kwamen er weer punten naar boven om te professionaliseren, zoals de muntjes, alle bouw- en dranghekken (gesponsord door Atheco en gemeente Zaanstad) en bijv. de professionele bar (Jonghs Verhuur) zijn hierdoor allemaal
door ontstaan.

Dan de week voor het evenement. De laatste keer met het bestuur bij elkaar. Hoe staan we er voor? Wat moet er nog gedaan worden? Vergeten we misschien toch nog iets? Eerlijkheid moet zeggen dat we allemaal het gevoel hadden dat het allemaal voorspoedig verliep. In de week voor het evenement hebben we natuurlijk nog wel heel veel werk verricht, maar het ging allemaal relaxed en goed. De werkzaamheden die nog gedaan zijn in de week voor het evenement, zijn bijvoorbeeld alle poffertjes en boodschappen halen bij de sponsor (AH Wormerveer), alle andere boodschappen, lootjes trekken voor de 280 prijzen en de enveloppen vullen, vrijwilligers lunchpakketten maken, leveranciers nabellen over de afspraken etc etc. De dag voor het evenement hebben meerdere vrijwilligers
spellen opgehaald, spellen laten bezorgen, alvast alles nalopen, opbouwen en de laatste dingen checken.

Dan de dag van de waarheid. Meerdere vrijwilligers zijn al vanaf 6.00 uur bezig geweest met tenten opbouwen, straat afsluiten, veiligheidsplan doorlopen, sponsormaterialen bevestigen en alle spellen op de juiste plaats neer te zetten. Wist u dat er op deze dag 41 vrijwilligers aanwezig waren om de kinderen te begeleiden, de ehbo te regelen en de veiligheid in de gaten te houden? Om 11.00 uur
werden alle vrijwilligers door het bestuur op de hoogte gesteld wat zij die dag moesten doen, kregen allemaal een t-shirt en eigenlijk waren we er allemaal al klaar voor. Mede hierdoor zijn de hekken al om 11.30 uur open gegaan en vanaf DAT moment was het één en al genieten van al die lachende kindergezichtjes. De dag is perfect verlopen en dat is een compliment aan alle vrijwilligers (NOGMAALS EEN HELE GROTE DANK AAN JULLIE ALLEMAAL). We hebben vele complimentjes gehad en ook een paar tips (altijd welkom want daar groei je met elkaar van). Verder hadden we natuurlijk ook het weer mee. Deze dag zijn er totaal rond de 2900 bezoekers op het evenement afgekomen en zijn er in totaal 2 kleine ongelukjes gebeurd, waar gelukkig verder niks mee aan de hand was. Wij als organisatie zijn super trots op alles en iedereen en kijken alweer uit naar koningsdag 2019!!

Bedankt!

Het bestuur van stichting kinderkoningsdag Wormerveer.

Kinderkoningsdag zet kinderen voor één dag op de troon!

Op 27 april beleeft Kinderkoningsdag zijn tweede editie. Van 12.00 – 16.00 uur wordt op de plek van de voormalige Noordse Balk, aan de groene valk een heus kinderparadijs gerealiseerd van maar liefst 800 m2 !!

Met meerdere springkussens, een flink aantal Oudhollandse spelen, gratis toegang en gratis versnaperingen (voor de kinderen) zoals limonades, poffertjes, suikerspin etc. ontstaat op deze speciale dag een echt speelwalhalla voor kinderen tot zo’n 12 jaar.
De initiatiefnemers van deze Kinderkoningsdag Niels Bolhoeve en Tom den Elzen , geassisteerd door Alice Dijkstra komen hiermee tegemoet aan de wens van veel Wormerveerders om een kleinschalig Koningsdagevenement voor kinderen te organiseren in hun eigen leefomgeving. Hun gedachte was een feestje voor bewoners door bewoners. Een prima uitgangspunt voor een mooi plan.

Aankomend jaar steunt het evenement ook een mooi ander vrijwilligers organisatie’ Food aan de Saen’. Deze organisatie zet zich in voor families in de zaanstreek die net niet in aanmerking komen voor de voedselbank, maar die zeker wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Op kinderkoningsdag kunt u hier meer info over vinden.

Zo’n feestje is natuurlijk niet mogelijk zonder sponsors en de gemeente Zaanstad, want zij zorgen mede dat dit een super mooi kinderfeestje wordt. Onze dank gaat uit naar al onze sponsors.

Wilt u ook een bijdrage leveren en zich ook aanmelden als sponsor mail dan naar de organisatie [email protected] .

Tot Koningsdag van 12.00-16.00 in Wormerveer!

Kinderkoningsdag werkt samen met Food aan de Saen

Ons gezamenlijke motto is vrijwilligers helpen vrijwilligers!

Afgelopen week kon u op de website al lezen dat de 2 organisaties de handen in één slaan. De vrijwilligers van Food aan de Saen helpen kinderkoningsdag met promotie en hulp op kinderkoningsdag en andersom gaat kinderkoningsdag Food aan de Saen promoten en helpen, bijvoorbeeld alles wat overblijft op kinderkoningsdag gaat naar deze mooie organisatie, ook zullen wij ze promoten en zo proberen meer donateurs voor hun project te krijgen.

Kennen jullie FOOD AAN DE SAEN al?

Deze groep is bedoeld om minder eten te verspillen en mensen te helpen die net niet in aanmerking komen voor de voedselbank maar dit wel enorm nodig hebben. Dagelijks ontvangen de oprichters Niels, Marissa, Peter en Mariëlle van verschillende donateurs verse vis, boodschappen, vers brood etc. om dit daarna vanuit huis te verdelen aan de personen die dit broodnodig hebben. Omdat er zoveel eten verspilt wordt hebben de organisatoren deze facebookgroep opgericht en ondertussen staat de teller al op meer dan 700 personen/gezinnen. Hulp is echt nodig en dat wordt door de organisatie dan ook goed bekeken en eerlijk verdeeld. Ben jij nieuwsgierig om donateur te worden of wil je weten hoe je anders kan helpen, meld je dan bij de organisatie van kinderkoningsdag die jou verder kunnen helpen. Er wordt door Food aan de Saen heel hard gezocht naar iemand die groente en fruit wilt schenken.
Wij zijn blij dat we met elkaar in contact zijn gekomen en hopen op een mooie gezamenlijke toekomst.

Stichting Kinderkoningsdag en (Z)aan de wandel slaan handen in één!

Stichting Kinderkoningsdag kiest elk jaar (of soms meerdere jaren) een stichting om te promoten en mee samen te werken. Dit jaar heeft het bestuur gekozen voor het mooie evenement (Z)aan de wandel . Hieronder een stukje wat (Z)aan de wandel doet.

 

Sterk met elkaar

We kennen allemaal wel iemand in onze omgeving die te maken heeft (gehad) met kanker. Voor onze stichting dit jaar heel confronterend ivm het overlijden van onze mede oprichter Tom den Elzen. Stichting [Z]aan de Wandel zet zich in om geld in te zamelen voor onderzoek, preventie en behandeling van kanker. Sinds 2011 organiseert Stichting [Z]aan de Wandel een wandeltocht door Zaanstad en omstreken. De insteek is een laagdrempelig event voor jong en oud, geoefende wandelaars en beginners.

 

Onze goede doelen

Het evenement (Z)aan de wandel is een groot begrip in de Zaanstreek en de organisatie doet dit om 2 hele mooie en goede doelen te ondersteunen. En wij van Stichting Kinderkoningsdag werken daar graag aan mee.

De goede doelen zijn :

Antoni van Leeuwenhoek   en   het  Anna’s hui

Op onderstaande website vind u verder alle informatie over (Z)aan de wandel, Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis en het Anna’s huis in Zaandam.

www.zaandewandel.nl/goede-doelen/