Terugblik vanuit de ogen van de organisatie

Na een fantastisch evenement in 2017 zijn de organisatoren meteen aan de slag gegaan om van kinderkoningsdag 2018 een nog succesvoller evenement te maken. In 2017 zijn er 2200 bezoekers op het evenement afgekomen. De organisatie vond dat het goed was gegaan, maar er moest nog wel flink wat meer professionaliteit worden toegevoegd.

Nadat we alle punten op papier hadden gezet, zijn we aan de slag gegaan met het maken van draaiboeken. Denk hierbij aan: veiligheid, op- en afbouw, spellen, gemeente aanvragen en nog veel meer. Dit is beschreven en gecontroleerd, waarna we in augustus 2017 al de aanvraag voor de vergunningen naar de gemeente hebben gestuurd. In september 2017 is de evenementenvergunning geaccepteerd en zijn wij aan de slag gegaan om sponsoren te gaan binden aan het evenement. Immers is dit nog om het evenement voor kinderen gratis te houden. Het eerste wat er gedaan moest worden, is iemand zoeken die de sponsorcommissie wilde aanvullen. Gelukkig is dit vrij snel
gelukt. Daarna zijn we met een professioneel team aan de slag gegaan om te kijken hoe wij sponsors aan de stichting konden binden. Dit bleek nog niet zo heel eenvoudig, omdat we officieel nog geen stichting waren. De volgende stap was een stichting oprichten. Uiteindelijk in februari 2018 is Stichting Kinderkoningsdag Wormerveer ontstaan. De sponsorcommissie heeft daarna prachtig werk geleverd! Vrij snel werd er een hoofdsponsor binnen gehaald ‘Eyewish Wormerveer’. De subsponsors volgde zich snel achter elkaar op: Saencom, De Kroon, Kinderopvang Boefje, Bokumo, Gingers, Bears&Buddies, Happy Döner, Music & More en het Rabobank Fonds. Daarnaast zijn er ook veel
prijzen gesponsord voor de prijzentafel. Deze sponsors kunt u zien op de sponsorpagina. Door bovenstaande sponsors konden wij alle spellen, de veiligheid en alles daarom heen waarmaken en dit is volgens ons fantastisch gelukt! Elke maand is er door het bestuur (6 personen op dit moment) vergaderd en werden er aspecten uitgewerkt.

Als je terugblikt op Koningsdag, denk je soms: Is dit waar het bestuur met z’n allen dik 2000 uur in heeft zitten? Dan vliegt zo’n dag toch wel snel voorbij…. Elke vergadering kwamen er weer punten naar boven om te professionaliseren, zoals de muntjes, alle bouw- en dranghekken (gesponsord door Atheco en gemeente Zaanstad) en bijv. de professionele bar (Jonghs Verhuur) zijn hierdoor allemaal
door ontstaan.

Dan de week voor het evenement. De laatste keer met het bestuur bij elkaar. Hoe staan we er voor? Wat moet er nog gedaan worden? Vergeten we misschien toch nog iets? Eerlijkheid moet zeggen dat we allemaal het gevoel hadden dat het allemaal voorspoedig verliep. In de week voor het evenement hebben we natuurlijk nog wel heel veel werk verricht, maar het ging allemaal relaxed en goed. De werkzaamheden die nog gedaan zijn in de week voor het evenement, zijn bijvoorbeeld alle poffertjes en boodschappen halen bij de sponsor (AH Wormerveer), alle andere boodschappen, lootjes trekken voor de 280 prijzen en de enveloppen vullen, vrijwilligers lunchpakketten maken, leveranciers nabellen over de afspraken etc etc. De dag voor het evenement hebben meerdere vrijwilligers
spellen opgehaald, spellen laten bezorgen, alvast alles nalopen, opbouwen en de laatste dingen checken.

Dan de dag van de waarheid. Meerdere vrijwilligers zijn al vanaf 6.00 uur bezig geweest met tenten opbouwen, straat afsluiten, veiligheidsplan doorlopen, sponsormaterialen bevestigen en alle spellen op de juiste plaats neer te zetten. Wist u dat er op deze dag 41 vrijwilligers aanwezig waren om de kinderen te begeleiden, de ehbo te regelen en de veiligheid in de gaten te houden? Om 11.00 uur
werden alle vrijwilligers door het bestuur op de hoogte gesteld wat zij die dag moesten doen, kregen allemaal een t-shirt en eigenlijk waren we er allemaal al klaar voor. Mede hierdoor zijn de hekken al om 11.30 uur open gegaan en vanaf DAT moment was het één en al genieten van al die lachende kindergezichtjes. De dag is perfect verlopen en dat is een compliment aan alle vrijwilligers (NOGMAALS EEN HELE GROTE DANK AAN JULLIE ALLEMAAL). We hebben vele complimentjes gehad en ook een paar tips (altijd welkom want daar groei je met elkaar van). Verder hadden we natuurlijk ook het weer mee. Deze dag zijn er totaal rond de 2900 bezoekers op het evenement afgekomen en zijn er in totaal 2 kleine ongelukjes gebeurd, waar gelukkig verder niks mee aan de hand was. Wij als organisatie zijn super trots op alles en iedereen en kijken alweer uit naar koningsdag 2019!!

Bedankt!

Het bestuur van stichting kinderkoningsdag Wormerveer.

Gerelateerde berichten

No results found

Menu